יום חמישי, 26 בפברואר 2009

האח הגדול VIP: הצצה מאחורי הקלעים

"ברור שלא הגיעו משתתפים מהשורה הראשונה", מתלונן במאי התכנית יורם זק. "חלק מהם רוצים לזכות באהבת הקולגות, להיות ולהיראות". רותה קופפר נכנסה לבית לפני כולם

לפי תחזית מזג האוויר, היום שבו ייכנסו מפורסמי "האח הגדול VIP" לווילה יהיה יום סוער. יורם זק, במאי התוכנית שתשודר בערוץ 2, לא בטוח אם זה טוב או רע. זה דרמטי מאוד, כמו בסרט אימה - בלילה קר וסוער, כשברקים ורעמים משמשים כאפקטים קוליים טבעיים, נכנסים לבית שאין לדעת מה יקרה בו. אבל פגעי מזג אוויר מקשים תמיד על ההפקה.

ב"רינג", טבעת החלונות המקיפה את בית "האח הגדול" (אולפן גדול בהרי ירושלים שהוקם לצורך צילום סדרת הריאליטי), תחושת "בית הרוחות" קיימת גם ביום חורפי שמשי. למקום החשוך הזה, דרכו מצולמים המשתתפים, נכנסים דרך וילון שחור, ועוברים מסלול המזכיר מתקן של לונה פארק.

ביום ראשון ייכנסו לבית כ-12 מפורסמים (בהפקה דובר גם על 16). הם יישארו בבית במשך חודש, בניתוק מוחלט מהסביבה, כשכל העת עוקבות אחריהם שלל מצלמות. בינתיים, המשתתפים עדיין לא כאן (ההפקה אינה מוכנה לאשר או להכחיש דבר בעניין השמות שפורסמו עד עתה), אבל אפשר כבר להתרשם מהשינויים בתפאורה לעומת העונה הקודמת - מטבח חדש, טפטים בחדרים עם כל מיני אמרות שפר חסרות פשר באנגלית ("It is all about VIP"; "It is all about self expression").

בימים המעטים שנותרו עד שתעלה התוכנית נמצאים בבית ניצבים. אלה אנשים שנבחנו לתוכנית הראשונה ולא השתתפו בה. תמורת סכום מסוים הם הסכימו להצטלם בתוך הווילה למשך יומיים ולבצע איזו משימה או שתיים. הצילומים הם בעיקר לצרכים טכניים. כדי לבדוק את מערכת הכריזה נקרא אחד המשתתפים לחדר "האח הגדול". הוא יושב בכורסה הגדולה שמרופדת כעת בצבע כסף. העורכת היומית מדברת אתם דרך מיקרופון, היא מדמה קול רובוטי בסגנון ג'י-פי-אס. הניצב שיושב בחדר מספר שקשה לו לדבר מול מצלמה. חוץ מזה משעמם לו בבית, "חבל שאין טלוויזיה", הוא אומר.

במקום אחר באולפן, מחלון ראווה גדול, אפשר לצפות ביושבי חדר הבקרה דמוי האקווריום. על הקיר שישה מסכי פלזמה גדולים. כל מסך מחולק לריבועים קטנים יותר. מולם יושבים בשתי שורות עורכים, סטורי אדיטור ולוגרים (יומנאים שמתעדים את מה שהם רואים)".
חלק מהצילומים המגיעים למסכים הם של צלמים, אחרים הם של מצלמות רובוטיות הממוקמות בגינה, בשירותים, בחדרי האמבט. אלה נשלטות מחדר הבקרה. בסך הכל מוקפים המשתתפים בצוות של 180 איש לערך.


העונה הזאת תהיה קצרה יותר (בסך הכל 30 יום), והמשתתפים מבוגרים יותר (בקודמת רק יוסי בובליל היה מבוגר). עם זאת יהיה שם גם צעיר בתחילת דרכו, "הוא נמצא שם כדי שיסתכלו לו על הקוביות בבטן", אומר זק.

"הרבה דברים בעונה הקודמת היו תולדה של זמן ושיעמום, בתוכנית של חודש לא יהיה את זה", אומר זק, "יש נקודת זמן מסוימת בעונה רגילה, אחרי ארבעה-שישה שבועות, שדברים מתחילים לקרות, שאנשים במקום קטן מתחילים להסתובב בהליכה. זה היה השלב ששפרה התחילה לסרוג, עינב התחילה לעשות פרצופים, נקודת מפנה.

המשימות הפעם יהיו ארוכות יותר וייפרשו על פני ימים. "אנחנו יוצרים מתח מההתחלה", אומר זק. "המשימות ישתמשו בכישורים של המשתתפים. בעונה הקודמת לא היה מישהו שידע לנגן. עכשיו יהיו משימות שנועדו לפרפורמרים. יהיו פחות משימות קצה - כמו שבעונה הקודמת לא נתנו להם לישון. אלה היו משימות שבדקו את התנהגות האדם, הפעם יהיו משימות למפורסמים".

גם המפורסמים שפנו אליהם, רצו מאוד לדעת מי אמור להיות אתם במשך חודש בבית הסגור. במקום לספר להם, כי לא יכלו, נתנו להם אפשרות לומר את מי לא היו רוצים לראות בבית, "כדי שלא ירגישו שהם באו למלכודת". לא היה אחד שלא היתה לו רשימת צ'ילבות פרטית משלו. "היו כאלה שהתנו את ההשתתפות שלהם בכניסה של אחרים. הם לא הסכימו להיכנס עם אנשים שיש להם סכסוכים אישיים אתם", אומר זק.

אם אי אפשר לגלות מי נכנס לבית, אולי אפשר לומר מי רצו שייכנס ולא הסכים? "פנינו לכל מי שעולה על הדעת, אחר כך היינו צריכים להתפשר, להתפשר, להתפשר. ברור שלא הגיעו משתתפים מהשורה הראשונה", הוא אומר. אלה עסוקים, ויש להם חשיפה מספקת כנראה. עם זאת הוא אומר שהוא מאוד מרוצה מהליהוק. "נורא רצינו את אריק איינשטיין. הכי הייתי רוצה אותו עם התה והלימון. הוא סוג של תעלומה, הייתי רוצה כמה שיותר כאלה. אבל הוא אדם שפרטיותו כל כך חשובה לו, שאין סיכוי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה